Firefly Villa

Igår landade vi efter många om och men äntligen på Tobago! Över ett dygn senare än planerat.

Men försenseningar och problem med att
hitta våra bagage glömdes snabbt bort när vi kom till Firefly Villa i Montgomery.

Huset består av två lägenheter och vi bodde i den nedersta. Över oss bor ägarna. Lägenheten var så fin! 😍 Allt var över förväntan! Infinitypool med utsikt över trädtopparna, fina rum, rent och fräscht, fullt med fåglar som kvittrade och flög runt i träden och ägarna var jättetrevliga!

Det första vi gjorde var att ta några drinkar ute på verandan och sen blev det bad resten av eftermiddagen och kvällen. Jag hade tagit med mig en stor uppblåsbar flamingo och tre stycken små (flamingo och svanar) som man kunde ha drickan i, så de användes ganska flitigt.

Senare på kvällen tog vi oss till Crown Point för att äta. Tyvärr stängde restaurangerna lite för tidigt, så det fick bli kebabmat. Sen åkte vi hem igen.

Vid 11 idag var vi tvungna att checka ut och vi ville verkligen inte! Det var synd att det inte blev två nätter som det var tänkt från början, men ägarna var så snälla och betalade tillbaka pengar till oss för natten vi missat. Det hade vi verkligen inte förväntat oss så det var jättesnällt! De tyckte så synd om oss för allt som hänt med flyg och bagage på resan hit.

Så idag flyttade vi till huset vi hade när vi var här förra gången och det kändes det som att vi aldrig lämnat. Det kändes som hemma 😊

När vi packat upp lite och bytt om så gick vi till Pigeon Point. Det hade blivit lite molnigt när vi kom fram men vi var väldigt varma och slängde oss i vattnet direkt.

Sen blev det bara mer och mer moln och det kom några droppar regn. Men det gjorde inte oss något, vi är ju i paradiset! 😍

Vi gick faktiskt hem ganska tidigt ändå och på vägen köpte vi varsin kycklingkebab och handlade hem lite förnödenheter.

Sen har vi mest tagit det lugnt ikväll faktiskt. Imorgon ska vi hämta vår hyrbil! 😊

Idag fick vi veta att det ska vara något slags party här på ön som varar i 10-12 dagar med början imorgon. Europeiska DJs blandat med karibiska DJs kommer spela house, soca, dancehall, reggae osv på olika ställen på ön. Självklart ska vi kolla in vad det är för något! 😃