Hej från Tobago

Jag hade tänkt uppdatera er igår om resan hit och om vårt hus osv, men jag orkade bara inte.

Det kändes som nån slags evighetsresa igår. Vi sov lite, åt och drack lite, försökte fördriva tiden med med både kortspel, film och barnprogram. Men ändå kändes det som en never ending story på det där flygplanet.

När vi landade så tog det sjuuukt lång tid i passkontrollen! Och att få en taxi, och rätt sådan, tog också väldigt lång tid. Det hade blivit mörkt och jag blev nerstucken av en massa mygg. När vi väl fått en taxi så tog det jättelång tid för honom att hitta till vårt hus. Vi åkte runt och runt i kvarteret flera gånger. Det kändes väldigt öde här fast det fanns många hus. Men till slut hittade vi vårt!

Väl inne i huset så var där lite småkryp på golvet som vi inte gillade 😬 Och ännu fler myggor som stack ner mig totalt! Det tog tid att få rätt på alla lampor, AC osv. Det kom ett par skurar och då regnade det in i våra rum vid balkongdörrarna. Jag tyckte det mesta verkade äckligt här och började leta efter hotell att sova på istället 😂

Efter mycket klagande begav vi oss ut i regnet för att köpa vatten och något att äta till frukost. Det var jättevarmt och jättefuktigt. Verkar som att det är torr luft och blåser här på dagen, men att det är väldigt fuktigt och vindstilla på kvällen och natten.

När vi kom hem igen och man fått en liten dusch så kändes det inte så farligt längre, och jag lyckades somna snabbt. Sov som en stock tydligen. Systern hade varit vaken halva natten och hört någon blåsa en massa löv på gatan och sånt 😂

Jag vaknade klockan 7 av fågelkvitter och allt kändes annorlunda i dagsljus! Det är ett bra hus vi bor i! Men jag är alltid lite skeptisk till nästan alla rum/lägenheter när vi är på semester till en början, och sen fattar jag att det inte är så illa som jag tror 😂

Vi tog vi en väldigt lugn morgon idag. Degade lite och åt frukost i lugn och ro.

Vid 12 gick vi ut och kollade in vårt hood och vad som fanns på huvudgatan. Sen gick vi vidare mot stranden och Pigeon point heritage park. Äntligen fick vi se havet! Och vilket fint hav det är! 😍 I parken var det också jättefint! Bara grönska överallt, med en massa palmer! Havet på ena sidan och djungel på den andra. Mitt i allt fanns ett slags vattenfall med en damm och fiskar i.

På ena hållet om stranden höll folk på med en massa vattensporter, och där vi höll till var det bara lugnt och skönt. Svettiga som grisar hoppade vi i vattnet det första vi gjorde och det var så skönt! Sen låg vi och solade några timmar innan parken stängde. Det var väldigt behagligt. Inte för stekigt och en skön bris.

Sen gick vi bara och handlade, lagade mat och tog det lugnt idag. Vi har varit väldigt trötta nu på kvällen. Och nu ska det sovas 😍 Imorgon ska vi till en annan strand 😊

Lite mobilbilder. Fler bilder på huset kommer i ett annat inlägg.