Lördag på Oslobåten

När vi vaknade i lördags var vi ändå ganska pigga så vi gjorde oss klara för att gå av båten och gick och åt frukost med killarna.

Det var perfekt väder och jag och hästen hade bestämt innan att vi skulle på utflykt efter vi ätit. Kaninen ville följa med. Dom andra skulle tillbaka till båten och sova och bada.

Så vi drog till Ekebergsparken där vi hade utsikt över hela staden och öarna.

Sen åkte vi tillbaka till båten och tog en nap. Efter det gick jag upp på däck och spanade lite. Det blåste mycket, men innan på dagen blåste det nästan inte alls.

När jag kom ner till hytten igen så hade vi fått sms från killarna som undrade om vi skulle äta med dom. Dom satt på italienska restaurangen igen. Vi ville inte ha mat då så vi sa nej.

Vi duschade och gjorde oss klara istället, sen gick vi upp för att äta. Vi hamnade också på italienska restaurangen igen. Jag fick världens största och mest missformade pizza jag sett! Den täckte hela tallriken och hängde utanför på bordet så stor den var

Denna gången betalade jag faktiskt för min mat

Efteråt gick vi ner till killarna och sa att dom kunde komma till vår förfest när dom ville. Men då hade vissa av dom precis varit och badat så dom skulle duscha och sånt först. Så vi gick till vår hytt och väntade.

Den första på plats i vår hytt var den glada jycken och han hade mycket att berätta om alla tjejer dom träffat när dom badat

Sen trillade dom andra in, och det blev fler historier av vovven. Speciellt en historia som var det roligaste jag hört på länge, jag skrattade så jag grät och sminket försvann. Jag fick sminka om mig sen. Han är den bästa storytellern jag vet! Jag hade gärna berättat hans historia, men den är lite pinsam och skulle bli långt ifrån så bra som när han berättar den.

Efter den roliga förfesten gick vi upp till Sky Club. Dom spelade bättre musik den dagen, sån musik man faktiskt gillar och där var lite yngre folk.

Jag var full. Inte så att jag gick och trillade eller så men full så att jag inte kommer ihåg så mycket Jag kommer ihåg att jag och hästen pratade med några killar som var lite yngre än oss. Den jag pratade med sa att han var från USA, men jag kunde inte ens avgöra om det va sant Men enligt honom jobbade hela deras gäng ihop i Danmark, med nånting som jag inte minns

Där var iallafall en tjej som var fullare än mig. Hon stod uppe på den lilla scenen och dansade lite extra sexigt mot en kille och när han till slut gick därifrån så låg hon kvar på golvet och ålade runt tills två vakter bar ut henne

Efter ett tag gick jag ner till vår hytt och hittade hästen sovandes i sin säng. Jag ringde till killarna och frågade vad dom gjorde. "EFTERFEST!" skrek dom. Så jag gick dit och alla låg i sina sängar. En sov. Jag hade ju inte tänkt dricka något ändå på den där efterfesten. Så vi snackade lite bara, sen gick jag också och la mig.

Dagen efter var det segt att gå upp och ta sig ut från båten i Köpenhamn. Men när vi väl kom ut så ringde vi och kollade var killarna var. Tydligen satt dom redan på en buss på väg till stationen, utan att säga något till oss! Kaninen, som jag ringde till frågade var vi var. Jag sa att "Det spelar ju ingen roll om ni redan har stuckit". Och sen la vi på.
Så vi satte oss på nästa buss till nån station som inte var centralstationen och hoppade på första bästa tåg hemåt. Senare under söndagen och på måndagen blev det en diskussion om detta i vår grupp på messenger. Vi tyckte dom gjorde fel som lämnade oss. Och dessutom utan att säga nått. Vi skulle aldrig gjort så mot våra kompisar. Men dom tyckte inte att dom gjort fel, så hade dom tydligen gjort mot andra kompisar innan. Så vi kom ingenstans i det samtalet