Store bay

Klockan är nu 2.50 här i Tobago och jag håller på att dö av trötthet! Ska sova så fort jag skrivit det här.

Idag var vi på en ny strand, Store bay. Där var väldigt fint! Litet, men fint! Det var lite grundare i vattnet här än på Pigeon point där vi var igår. Alltså, jag kan inte riktigt förstå hur, behagligt det är att ligga och sola här. Det är inte alls stekig sol som det brukar vara runt Medelhavet och hemma nuförtiden, det är precis lagom! Det är inte för kallt och inte för varmt, men ändå tillräckligt varmt för att man ska kunna bada utan att frysa efteråt.

Direkt när vi lagt oss på solstolarna så började en svensk man med fru prata med oss. Likadant var det igår, då fick vi också sällskap av en svensk man ett tag. Båda har varit en bra bit äldre än oss. Vi tycker det är lite konstigt för om man är i Europa på semester så är det aldrig nån svensk som kommer fram och börjar prata. Och särskilt inte om dom är så mycket äldre än oss.

Men det var rättså intressant och kul att prata med dom så kunde man höra sig för lite om olika grejer att se på ön. Hyrbilar, restauranger, utflykter osv.

När vi badade kom det sedan en kanadensisk pensionerad man och började prata med oss. Han hade varit här sen i oktober med sin fru och hälsat på kompisar, och de ska hem i mars! Dessutom var han här i somras också! 😳 Honom fick vi också lite tips av.

Det blev fish and chips till lunch på stranden. Det var inte jättegod fisk, men helt ok.

Vi stannade på stranden tills solen gick ner sen gick vi på jakt efter vodka. Tanken var nämligen att vi skulle ut idag. Vi gick till 2 affärer, men vodkan var slut i båda och vi ville inte ha rom. Vi orkade faktiskt inte leta mer, för det är en ganska tråkig väg att gå på. Så vi gick hem istället och bestämde oss för att vara nyktra.

Men sen blev vi trötta och sega så vi bestämde oss för att stanna hemma istället och spelade kort. Målade också naglarna till imorgon, för då ska vi minsann gå ut!💃