Sunday school i Tobago

Det har verkligen regnat nästan hela dagen idag så det blev ingen solning.
Vi blev lite spontant dagsberusade istället och drack upp en flaska vodka. Vi bokade även hyrbil. Sen gjorde vi oss klara för att ta oss till Buccoo Bay och Sunday school, som är varje söndag här på ön.

Vi gick mot taxistationen, men det var ingen där. Så vi nästlade in oss på det fina hotellet (där deras president bor ibland) och lät vakten tro att vi bodde där. I receptionen frågade vi om de kunde ringa en taxi till oss och det skulle dom göra. En stund efter vi gått ut för att vänta på taxin så kom killen i receptionen och frågade om vi bodde på hotellet. Vi sa nej men det gjorde inte honom något. Han sa att då fick vi bo där nästa gång istället 😁 Och sen pratade vi lite med honom där innan taxin anlände.

I Buccoo reef spelade steelbandet för fulla muggar utomhus under ett tält. Stället var inte så stort. Det låg precis vid havet och det fanns en bar med tak och en bit ifrån serverades mat. Där var mindre folk än man trodde där skulle va men det berodde nog lite på regnet. Det var rättså mycket turister där dock, så mycket har vi nog inte sett här på ett och samma ställe innan. Det var väldigt blandat där, både unga och äldre folk.

Vi började med att äta och gick till ett ställe med nån slags buffé. Det var inte gott. Det var lite som maten vi åt på vår tripp igår. Men det här var inte gott. Igår var det däremot gott! Maten idag var knappt ens varm och jag är lite nojig med kött när jag är på semester, och speciellt på såna här ställen, så jag smakade inte ens på kycklingen.

Efter steelbandet spelat så var det några andra som sjöng lite och sen blev det som en nattklubb med Djs. Det var en väldig blandning av musik. Lite 90's, lite house aktigt, lite hiphop, lite inhemskt och lite Michael Jackson.

Vi träffade på en kille som sett oss på det fina hotellet. Han bodde tydligen där och hade varit marinsoldat innan men var nu livvakt åt en miljardär som också var med. De hade en tredje person också med sig. Miljardären hade alla möjliga gigantiska guldkedjor runt sin hals, och hade det inte varit för dom så hade jag aldrig kunnat gissa på att han var rik 😂

Sen träffade vi en svensk kille som har lägenhet här och tydligen är gift med en kvinna härifrån som just nu är och jobbar i Dubai. De bor visst lite här och lite i Sverige men mest här verkade det som. Mannen var dessutom från våra krokar i Sverige, Knislinge för att vara exakt 😊

Sen kom det fram ett par från USA som började tragga lite med oss. Och efter en stund var vi tvungna att gå för vi hade bestämt med taxigubben att han skulle hämta oss igen vid tolv. Vi behövde komma hem i någorlunda rimlig tid eftersom vi bokat bil till senare idag.

Det har varit en bra dag. Även om Sunday school inte var som man förväntade sig så var det kul att få se det och träffa lite folk iaf! Kanske tar vi oss dit nästa vecka också 😊